Aristo Metafiziği ile Gazzalî Metafiziğinin Karşılaştırılması – Sayfa 91 – 4 – Hayal Gücü – Dr. Süleyman Hayri Bolay

Aristo Metafiziği ile Gazzalî Metafiziğinin Karşılaştırılması – Sayfa 91 – 4 – Hayal Gücü

Bu da duyumun üstünde ruhun bir melekesidir. Hayal gücü Aristo’ya göre duyumu gerektirir. Fakat ona ilâve edilmez. İmaj duyum ve düşünceden farklı olmamakla birlikte duyumsuz da olamaz. Yalnız duyumdan farklı olarak imaj yanlış veya doğru olabilir. Halbuki duyum duyum olarak daima doğrudur. Bununla birlikte imaj uykuda devam eder, duyu daima mevcut olduğu halde hayalgücü böyle değildir. Bu bakımdan Aristo bunları özdeş kabul etmez.

Aristo , hayalgücünün bir tasviri fonksiyon olmaması sebebiyle ruhun imajsız asla düşünemiyeceğini , hayalgücünün tasviri düşüncede zihnî faaliyetin bir formu olduğunu ; bunun da sezgici akıl olduğunu söyler.

Hayalgücünün başlıca fonksiyonları şunlardır: a) Birbirini takip eden hayallerin teşkili. Aristo bunları müsbet vve menfi form olarak ayırır. b) Hafıza : Aristo’ya göre bu geçmişe aittir. Aristo imajı ortak duyumun bir tayini kabul ettiği için imajsız hafızanın olamıyacağı kanaatını taşır. c) Rüyalar: Aristo rüyaların hayal gücünün eseri yani önceki bir duyumdan meydana gelen bir mahsul olduğu kanaatındadır. Hafıza ve hayal gücü ise esas olarak bedeni fonksiyonlar olmaktadır.

Dr. Süleyman Hayri Bolay

KASLARIMIZ FAZLADAN YAĞ YAKICIDIRLAR Namık Ekin

KASLARIMIZ FAZLADAN YAĞ YAKICIDIRLAR
Onlar yalnızca tendonlarla kemiklere bağlanıp iskelet sistemimize hareket vermekle kalmaz çalıştıklarında yağ yakarlar. Vücudumuzda tüm organlar sanki kaslara hizmet etmek için yaratılmıştır. Akciğer oksijeni kana geçirir, damarlar ve kan kalbin pompa görevi ile kaslara, mideden gelen karaciğerde kaslara pompalanır, hormon sistemleriniz ona çalışır. Yağlar çekilip orada yakılır vs vs
Metabolizmamızın büyük bir kısmından hormonlarınız sorumlu iken kaslarımız fazla kalorileri yakmakta önemli rol oynar.
Egzersiz yaparken, ev işlerinde bahçe ile uğraşırken, arabanın lastiğini değiştirirken, yürürken, uyurken, bile onlar hala çalışıp kalori yakarlar. Her yarım kilo (500 gram) kas, fonksiyonlarını sürdürmek için bile 40 ile 120 kalori yakar. Oysa bunun için yalnızca 1 ila 3 kaloriye ihtiyacı vardır.
Günler geçtikçe bu durum metabolizma ve kalori yakma hızında artışa sebep olur. Kaslarınızı ya geliştirerek Rambo gibi yapar veya uygun kas programları ile,onların daha fazla kalori yakmalarını sağlarsınız bu bayanlar içinde geçerlidir.
Bunu yapmak için pahalı spor salonlarını gitmek veya spor aletleri almak zorunda değilsiniz kendi vücudunuzu veya bir antrenman arkadaşınızın (training partner) vücudunu kullanabilirsiniz.
(kasların çalışması daha önce anlatıldı). Bu harika yağ yakma makinesi oturup TV seyrederken veya reklan aralarında buzdolabının başına gidip çöplenirken size çok az faydası dokunur. Onlar sistematik hareketi sever, vitrin seyreder gibi yürüdüğünüzde değil tempolu yürüyüşler ve diğer tempolu hareketlerle nefes hızlandığında kalp tembellikten biraz kurtulup belirli sınırlar içinde çalıştığında daha fazla yağ yakarsınız.

Namık Ekin

Önce Türük sonra Türk sonra Atatürk imajinasyonu

Önce Türük sonra Türk sonra Atatürk imajinasyonu

İçimden geleni söylemek istiyorum sadece kelime oyunu yapıyorum şu an
Önce Türük sonra Türk sonra Atatürk şeklinde şimdilik şiirimi
tamamlayabilirim bu da resmi sizden ricam da sadece şiir gibi bakmanız
neden sonra Atatürk dedim çünkü sadece Atatürk gelmeyebilir bizim
devlet büyükleri listemizde başka nice devlet büyükleri olabilir diye
açık kapı bırakmak için fikir kısmı da bu Biraz da He-Man daha genel
olarak temada savaşçı eşler fikri var bu da Türük kısmı Maksat hayal
gücümü tetiklemek Teşekkürler

CAN ATİLLA – SENFONİ NO.2 57.ALAY- GELİBOLU

http://www.issanat.com.tr/TR/etkinlikler/etkinlik-detaylari/Sayfalar/etkinlik-detaylari.aspx?eventId=MTk4MQ==-ISB

BİLKENT SENFONİ ORKESTRASI
BURAK TÜZÜN şef
ANGELA AHISKAL soprano
SERDAR RASUL çello

Besteci ve keman sanatçısı Can Atilla, Çanakkale Zaferi’nin 100. yılında bestelediği, dört bölümden oluşan “57. Alay Gelibolu Senfonisi” ile İş Sanat’a konuk oluyor. Eserleri yurt içi ve yurt dışında birçok kez sahnelenen Can Atilla, Bilinçaltı, Omni, Cariyeler ve Geceler, 1453-Sultanlar Aşkına, Aşk-ı Hürrem, Can-ı Yunus, Şems-i Rumi gibi albümleriyle ve çeşitli tiyatro oyunları için bestelediği müziklerle birçok ödülün de sahibi. Şan eğitimini Buffalo’daki New York Eyalet Üniversitesi’nde ve Hartford Üniversitesi Hartt Müzik Okulu’nda alan Amerikalı soprano Angela Ahıskal, Samuel Barber’ın Knoxville, Summer of 1915 ve Karl Jenkins’in Stabat Mater başlıklı eserlerinin Türkiye’de ilk seslendirilişlerine solist olarak katıldı. Moskova Devlet Konservatuvarı’nda ünlü Rus viyolonselciler Prof. Natalya Şahovskaya ve Prof. Stefan Kalyanov ile çalışan Özbek çellist Serdar Rasul ise 1993 yılında beri Bilkent Senfoni Orkestrası üyesi ve Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi öğretim görevlisi. Bu isimlere sahnede, Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi’nin öğretim kadrosunda yer alan, Türkiye ve 12 farklı ülkeden seçkin sanatçılardan oluşan Bilkent Senfoni Orkestrası eşlik edecek. Türkiye’nin ilk “özel, akademik, uluslararası sanat topluluğu” olma özelliğini taşıyan Bilkent Senfoni Orkestrası’nı, çalışmalarını Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı Kompozisyon ve Orkestra Şefliği Anasanat Dalı’nda profesör unvanıyla sürdüren şef Burak Tüzün yönetecek.